Supapele Disa sunt un sistem folosit în galeriile de admisie ale motoarelor BMW pentru reglarea aerului. Acționarea clapetelor crește puterea la unele mașini. Pentru instalarea lor, este important să aveți încredere în specialiști. In magazinul online Sellzone.ro vei gasi modele pentru E60, E90, E91, E93 si altele.
Așteptați-vă prețuri bune și calitate garantată la toate articolele auto achiziționate de la noi.
Când motorul funcționează, aerul intră în cilindri în funcție de cursele de admisie și evacuare, care au o anumită frecvență. Această mișcare neuniformă a fluxului de aer creează oscilații cu vârfuri de presiune și jgheaburi. Este logic să presupunem că dacă vibrațiile aerului sunt coordonate cu timpul de deschidere și închidere a supapelor de admisie, se poate realiza o mai bună umplere a cilindrilor cu aer. Acest lucru determină un efect de impuls, care la rândul său crește consumul de combustibil, crescând astfel puterea motorului. Pentru a regla parametrii fluctuațiilor debitului de aer, se utilizează o metodă de modificare a lungimii conductelor de admisie prin blocarea acestora la diferite moduri de funcționare a motorului folosind un amortizor.
Pentru a realiza ideea de a ajusta parametrii fluctuațiilor fluxului de aer, inginerii BMW au folosit conducte separate cu o secțiune transversală variabilă, cu posibilitatea de a comuta rapid între ele. În funcție de tipul pe care îl utilizați, puteți realiza reglarea cuplului motorului:
Conducte lungi – sau cu alte cuvinte, conducte cu o secțiune transversală mică. Acestea vă permit să creșteți cuplul la turații medii ale motorului.
Țevi scurte - țevile cu o secțiune transversală mare cresc cuplul la turații mari ale motorului. Astfel, pentru a obține o valoare uniformă a cuplului la turații medii și mari ale motorului, este necesar să se asigure conducte lungi și înguste la turații medii și conducte scurte și largi la turații mai mari. Acest lucru se realizează printr-un amortizor care separă cele două secțiuni ale conductei la viteze medii, conectându-le astfel într-un canal lung. Deschizându-le, le combină într-un canal scurt la viteze mari.
Semnele de supape arse pot fi tremurarea excesivă a motorului și fum gri până la negru care iese din țeava de eșapament. În cazul funcționării prelungite a motorului cu o supapă arsă, rezultatul este o creștere incredibilă a consumului de combustibil. Aceasta înseamnă o defecțiune a unui cilindru, care se caracterizează printr-o pierdere de putere, apariția vibrațiilor și a loviturilor în țeava de eșapament. Dar aceste semne ale unei supape cu disc ars sunt uneori ambigue. Fumul de la evacuare poate fi și în cazul deteriorării unuia dintre pistoanele mașinii. Dar există o caracteristică distinctivă care vă va ajuta să determinați mai ușor problema exactă - culoarea fumului este gri, iar lumânarea este acoperită cu ulei, ceea ce este asociat cu degradarea pistonului. În caz de epuizare, lumânarea rămâne uscată. Dacă nu sunteți sigur de unde provine problema, cel mai bine este să aveți încredere în specialiști, care va determina mai ușor și mai rapid situația exactă cu mașina dvs. Schimbarea supapelor de separare se va face cel mai ușor de un mecanic, așa că nu ezitați să întrebați unul și să remediați problema cât mai ușor și rapid.